W końcu doszło do tej historycznej chwili... zainstalowałem sobie kicada w nowej wersji:
Najlepsza nauka to skok na głęboką wodę by się zmierzyć z większym problemem. I takich właśnie problemów nie zabrakło i pojawiło się ich kilka. Na początek zaprezentuję jeden z nich, gdyż nie jest wykluczone, że inne problemy nie są konsekwencją wcześniejszych.
Próbuję prowadzić ścieżki dla PCB, elementy (na schemat i na PCB) są ze standardowej biblioteki kicada. Przy ręcznym prowadzeniu ścieżek kicad nie chce „wejść” do pada.
Dojeżdżam w pobliże pada i dalej już nie chce jechać.
Efekt jest taki, że powstaje brak połączenia.
Takich przypadków jest więcej.
Szerokość ścieżki nie wykracza poza szerokość padu.
Zastawiające jest to, że do innych padów spoko dojeżdżają ścieżki a do określonych (wybranych) nie, tak jakby to były elementy drugiej kategorii.
Powstaje pytanie: co zje...łem i dlaczego tak się dzieje?
Ścieżki w kicad
Moderator: ZbeeGin
Ścieżki w kicad
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Prawdziwe słowa nie są przyjemne. Przyjemne słowa nie są prawdziwe.
Lao Tse
Re: Ścieżki w kicad
gaweł pisze:Powstaje pytanie: co zje...łem i dlaczego tak się dzieje?
Nie jestem ekspertem (@ZbeeGin na pewno skoryguje)... Pady SMD są tylko na jednej stronie PCB. Jeżeli kolor pada nie zgadza się z kolorem ścieżki, to będzie brak połączenia (między nimi jest laminat). Potrzebna jest przelotka.
"If A = success, then the formula is A = X + Y + Z.
X is work. Y is play. Z is keep your mouth shut."A. Einstein
X is work. Y is play. Z is keep your mouth shut."A. Einstein
Re: Ścieżki w kicad
Element U202 jest po stronie F.
Zmodyfikowałem sobie kolory dla poszczególnych warstw wg własnego punktu widzenia (siła przyzwyczajenia jest ogromna), także strona F.Cu ma kolor zielony, strona B.Cu ma kolor czerwony.
Zmodyfikowałem sobie kolory dla poszczególnych warstw wg własnego punktu widzenia (siła przyzwyczajenia jest ogromna), także strona F.Cu ma kolor zielony, strona B.Cu ma kolor czerwony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Prawdziwe słowa nie są przyjemne. Przyjemne słowa nie są prawdziwe.
Lao Tse
Re: Ścieżki w kicad
gaweł pisze:siła przyzwyczajenia jest ogromna
No to zabłysłem spostrzegawczością...
Niestety nadal nie wiem w czym tkwi problem. Aż chce się poklikać na Twoich screenach...
Dopisane po dłuższej chwili: Włączyłem swój, żeby porównać. Wygląda na to, że masz za szerokie ścieżki w stosunku do rozmiarów padów. W moim ścieżka mieści się między padami...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"If A = success, then the formula is A = X + Y + Z.
X is work. Y is play. Z is keep your mouth shut."A. Einstein
X is work. Y is play. Z is keep your mouth shut."A. Einstein
Re: Ścieżki w kicad
Wspólnymi siłami można góry przenosić
Układ U202 to obudówka typu MSOP10, więc między nogami nic się nie da.
Zmieniłem szerokość ścieżek na 8 mils i odstęp między ścieżkami na 7 mils i pomogło.
Niemniej nadal jest dla mnie zagadką, dlaczego wcześniej nie chciało?
Szerokość pada jest prawie 12 mils (11,8), pady są co 20 milsów, więc odstęp między padami jest ciót więcej niż 8 milsów.
Układ U202 to obudówka typu MSOP10, więc między nogami nic się nie da.
Zmieniłem szerokość ścieżek na 8 mils i odstęp między ścieżkami na 7 mils i pomogło.
Niemniej nadal jest dla mnie zagadką, dlaczego wcześniej nie chciało?
Szerokość pada jest prawie 12 mils (11,8), pady są co 20 milsów, więc odstęp między padami jest ciót więcej niż 8 milsów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Prawdziwe słowa nie są przyjemne. Przyjemne słowa nie są prawdziwe.
Lao Tse
Re: Ścieżki w kicad
No chyba wyjaśnił się problem. Odstęp między padami wynosi 0.5mm i nie jest to 20 mils (jak nie wiadomo dlaczego mi się ubzdurało ).
Szerokość ścieżki + odstęp między ścieżkami był wyrachowany prawie "na styk" no i niestety nie stykło . No ale nie ma się o co martwić, najbardziej wchodzi do głowy wiedza pochodząca z rozpoznania walką.
Szerokość ścieżki + odstęp między ścieżkami był wyrachowany prawie "na styk" no i niestety nie stykło . No ale nie ma się o co martwić, najbardziej wchodzi do głowy wiedza pochodząca z rozpoznania walką.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Prawdziwe słowa nie są przyjemne. Przyjemne słowa nie są prawdziwe.
Lao Tse
- ZbeeGin
- User
- Posty: 492
- Rejestracja: sobota 08 lip 2017, 17:16
- Lokalizacja: Śląsko-Zagłębiowska Metropolia
- Kontaktowanie:
Re: Ścieżki w kicad
gaweł pisze:Niemniej nadal jest dla mnie zagadką, dlaczego wcześniej nie chciało?
Reguły projektowe nie pozwalały. One nie zawężają się do tego pada i tej ścieżki. Przeszkodą były pady sąsiadujące. Spójrz na swój pierwszy zrzut ekranu. Wokół pól masz takie cieniutkie obrysy...
Re: Ścieżki w kicad
ZbeeGin pisze:Reguły projektowe nie pozwalały. One nie zawężają się do tego pada i tej ścieżki. Przeszkodą były pady sąsiadujące. Spójrz na swój pierwszy zrzut ekranu. Wokół pól masz takie cieniutkie obrysy...
Dzięki, kumam. A wielkość tego obrysu jest modyfikowalna w jakiś sposób?
Prawdziwe słowa nie są przyjemne. Przyjemne słowa nie są prawdziwe.
Lao Tse
- ZbeeGin
- User
- Posty: 492
- Rejestracja: sobota 08 lip 2017, 17:16
- Lokalizacja: Śląsko-Zagłębiowska Metropolia
- Kontaktowanie:
Re: Ścieżki w kicad
Tak. W ustawieniach można modyfikować "Lokalny prześwit" który pokryje ustawienia globalne oraz te nadane w regułach.
Z tym, że każdy footprint może mieć swoje własne ustawienia i tyczą się one całego footprintu. Jak i każde pole tego footprintu również może mieć swoje ustawienia, które będą dotyczyły tylko jego samego.
Zatem hierarchia jest taka:
1. Lokalny prześwit pola. Jeśli 0 patrz pkt. 2.
2. Lokalny prześwit footprintu. Jeśli 0 patrz pkt. 3.
3. Prześwit klasy sieci. Jeśli nie ma osobnej klasy patrz pkt. 4.
4. Prześwit nadrzędnej (domyślnej) klasy sieci.
Z tym, że każdy footprint może mieć swoje własne ustawienia i tyczą się one całego footprintu. Jak i każde pole tego footprintu również może mieć swoje ustawienia, które będą dotyczyły tylko jego samego.
Zatem hierarchia jest taka:
1. Lokalny prześwit pola. Jeśli 0 patrz pkt. 2.
2. Lokalny prześwit footprintu. Jeśli 0 patrz pkt. 3.
3. Prześwit klasy sieci. Jeśli nie ma osobnej klasy patrz pkt. 4.
4. Prześwit nadrzędnej (domyślnej) klasy sieci.
Re: Ścieżki w kicad
Dzięki, poeksperymentuję
Prawdziwe słowa nie są przyjemne. Przyjemne słowa nie są prawdziwe.
Lao Tse
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość